insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Monday, June 13, 2022

Mindtalk.

Bismillah walhamdulillah. 

Lately aku rasa badan asyik penat. Lesu takde tenaga. Lepas maghrib gitu memang aku dah boleh tidur dah. 

Daripada satu segi, bagus jugak. Sebab bila tidur awal ni bangun pun akan jadi awal. 

Tapi tak bestnya pulak bila waktu orang dah bangun tu aku jadi macam lemau, sebab dah bangun lama. Tak fresh mana dah. 

Lagi satu, timing dengan family. 

Malam je lah tinggal masa nak duduk, bercakap, bergaduh, bermain, bersama family. 

So bila badan dah tak sedap, if aku tahan mata dia jadi moody. Rasa nak makan orang je jadinya. Tapi bila dah masuk tidur kang, terkejut tengah malam macam ni jadi pemerhati orang tidur je lah jadinya. 

Hmm. 

Entahlah. 

Harapnya betullah diorang duk sebut quality over quantity tu. So aku fight untuk dapatkan quality tu pulak sebab quantity tu nampak macam dah kalah je. 

Life ni bukan kau compare hidup kau dengan sapa-sapa, melainkan dengan diri kau sendiri. 

Its about me myself and I - 

Jadi takpelah, bahagialah dengan apa cara. Asalkan selalu dalam redha Dia. 

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...