insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Tuesday, February 4, 2020

FITNAH MEDIA BARU

Bismillah walhamdulillah. 

Saya suka tengok orang & peristiwa. Hasil daripada pengamatan & penelitian tersebut biasanya saya menulis. 

Daripada 100 benda yang saya tulis, sebahagian dipaparkan di medsos, manakala kebanyakan tersimpan pada 'only me', dalam notes ataupun di sini.  

Sebab dalam banyak keadaan, menulis boleh mencetuskan perbalahan, malah mampu membiak kepada permusuhan. 

Dalam keadaan saya ni hati tisu, saya tak minat nak bergaduh dengan orang - jadi saya mengelak dengan tidak publish to all tulisan² saya.

Cumanya, dalam keadaan tertentu - lebih² lagi dalam situasi saya pasti kebenarannya di saat fasad sedang berleluasa - menulis & publish sudah jadi wajib. 

Hati-hati kawan-kawan.

Benar, dengan tulisan ada orang masuk syurga. 
Namun dengan tulisan jugak kita boleh masuk neraka. 

Jaga diri dalam persekitaran penuh toksik hari ini. 

Moga Allah jaga kita.  


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...