insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Thursday, February 27, 2020

KITALAH PM

Bismillah walhamdulillah. 

Saya deactivate FB lagi baru-baru ini. Toksik & keserabutan akibat krisis politik Malaysia membuka luas pintu-pintu dosa buat kita. 

Dan saya memilih untuk berlepas diri. 

Bukanlah bermakna saya tidak berminat untuk ambil tahu, politik adalah ibu aturan kita, dan sesiapa yang tidak mengambil cakna berpontensi menjadi bidak catur kepadanya. 

Namun, kerana reaksi kita yang tidak kena, keterlaluan pada ketika yang tidak tepat pada saya, dalam pada kita bukanlah siapa-siapa - membuka luas ruang untuk berseteru pada medan langit terbuka. 

Jadi saya menjauhkan diri. 

Sebab saya percaya, pada akhirnya kita keadaan boleh memaksa kita jadi apa sahaja, tapi kita tetap berkuasa memilih apa tindakan kita. 

Saya mendoakan semoga Allah menjaga hati-hati kita, dan memelihara Malaysia keseluruhannya. 

Untuk hari esok yang lebih baik insyaAllah. 

IzzatGhazali

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...