insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Wednesday, February 9, 2011

ini entry ke 100 saya ;)

Bismillah walhamdulillah.

akhirnya.
dah mumayyiz blog ini. haha.

segala puji bagi Allah.
kerana memberikan lautan ilham tidak bertepian
kepada saya untuk menulis post2 yg lepas.

segala puji bagi Allah.
kerana menyediakan ruang2 selitan waktu
untuk saya luangkan secebis masa untuk melahirkan post2 yg lepas.

segala puji bagi Allah.
kerana kiriman hidayah-terus-ke-hati
yang menyedarkan saya betapa perlunya saya meninggalkan 'sesuatu' utk kita.

segala puji bagi Allah.
kerana menetapkan jemari keding saya
untuk menari2 berkongsi ceritera, memberi peringatan, dan merapu tanpa ketahuan.

segala puji bagi Allah.
kerana mengikat qalbu saya, sekaligus mengingatkan saya
untuk sentiasa menulis atas niat yang baik.

segala puji bagi Allah.
kerana menyedarkan saya yang acap terlupa
betapa penulisan akan menjadi kekal, maka catatlah perkara yang memberi pengajaran.

segala puji bagi Allah.
kerana menguatkan saya yang lemah
betapa "belum-cukup-sempurna" tidak cukup untuk dijadikan alasan bagi melepaskan beban memberi peringatan.

segala puji bagi Allah.
kerana menyuntik bakat dan minat sedari lahir
untuk menulis, dengan bait-bait tidak seberapa.

segala puji bagi Allah.
kerana dengan hamparan nikmat yang tidak bersempadan ini
yang memungkinkan izzatghazali terus bertatih meniti ranjau sebuah hidup.

segala puji bagi Allah.
segala puji bagi-Mu ya Allah.
alhamdulillah wa syukrulillah.

*ya Allah. jadikan kami tergolong dalam kalangan mereka yg bersyukur*

May Allah bless. wallahua'lam.

4 comments:

Mama said...

blog dah matang.. tuan blog cmne plak ha? moga terus cepat membesar dik ^_^

raihan ang said...

tahniah ee.. ak tgu entri ke-1000 pulok.. hahahha..

Anonymous said...

Alhamdulillah... pls keep on writing....

atiqah razali said...

alhamdulillah.....
semoga lebih banyak penulisan nya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...