insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Friday, February 15, 2013

Dear, this is LIFE

Bismillah alhamdulillah.

Jika anda merupakan peminat tegar drama, tak kira lah Korea, English hatta Melayu sekalipun, anda pasti bersetuju dengan saya betapa cara terbaik untuk menghayati jalan cerita tersebut adalah membayangkan watak utama drama tersebut sebagai anda.

Anda-lah hero kaya yang menjadi idaman gadis2 kaya, tetapi terpikat dengan hati seorang gadis biasa. Anda-lah heroin cute yang menjadi hamba dalam rumah sendiri kerana konflik dengan ibu tiri anda.

dan seperti biasa. hero/heroin akan beroleh bahagia di akhirnya.
akhirnya. semua orang lain silap. dan mintak maaf.
akhirnya. semua orang lain sedar. dan hormat anda.

dan sayang, hidup bukan drama. ---

semua orang rasa dia hero.
semua orang rasa dia heroin.

dan jangan harap aku nak mengalah.
macam biasa, emosi akan terkedepan.
kan aku tua. apasal aku nak mintak maaf?
kan aku x buat. apasal aku nak beralah?
kan aku x rasa apa2, apasal aku nak kena mengadap dia.

malulah kalian. ---

di saat di sana ada insan yang men'dewa'kan anda.
anda hina disebabkan tindakan sendiri.
di saat di sana ada orang yang menganggap anda qudwah.
anda hilang peluang raih saham ibadah.


tak guna jadi ustaz masuk TV pun, kalau dengan jiran pun boleh masam muka.
tak guna jadi naqibah pegang usrah pun, kalau dengan adik beradik tak reti nak masuk.
tak guna jadi presiden persatuan pun, kalau dengan housemate boleh bergaduh.

"sebab Allah nak tengok apa yang kita buat status kat FB, tweet kat twitter,
bagi nasihat kat orang lain, cerita kat kawan2 bulatan gembira, kita AMAL tak dalam
hidup seharian kita."

nah. ---

kena sebijik atas dahi.
terpanar. anda tak mahu sedar lagi?


"run from your problem is a race you'll never won"


irhamna yaAllah.  (T__T)

p/s : and dear, this is life. 

2 comments:

syfadh syed fadhil said...

jengok2 umah membe kejap hehehe

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...