insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Monday, June 24, 2019

Terlajak Rajin

Bismillah walhamdulillah.

Mungkin sebab aku ni anak sulung, pulak tu jadi lawyer dan terpaksa jadi bos di usia muda - aku perasan yang aku ada tendency untuk 'mengajar' orang.

Mengajar, dalam erti kata lain - menunjukkan cara yang betul.

Contoh mudah macam, aku bagitahu kat budak-budak baru nak up ni eja la penuh masa tengah discuss dalam group Whatsapp, so nanti nak search apa-apa semula senang. Dah kau eja pwd, mana orang nak cari password nanti.

Sama jugak macam kena tadah air bagi penuh dalam toilet sebelum keluar, sinki dapur kena kosong, dan banyak lagi contoh lain. Pendek kata, hampir kebanyakan mende kena ada 'cara' dia.

Mungkin jugak dibesarkan sebegitu menyebabkan kita jadi tak biasa dengan 'cara' orang lain.

Jadi tanpa sedar, aku telah offended orang-orang sekeliling aku dengan kerajinan mengajar sebegini.

Aku mintak maaf kalau-kalau ada mende yang dibuat menyinggung perasaan orang. Takde niat langsung nak perkecilkan ke, nak buat nampak teruk dll. Hanya sebab aku dah terbiasa menjadi sebegitu.

Maaf ya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...