insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Thursday, March 21, 2019

HIDUP ADALAH UNTUK BERJUANG

Bismillah walhamdulillah.

Aku baru masuk sebulan pindah office baru. Sebab office lama dulu berkongsi premis dengan bisness partner, so ada overlapping sikit cashflow. Bukan apa pun, cuma sebab nak kena bayar maintenance sama-sama, dalam keadaan partner aku ialah sole-prop business dia, so ada korek-kambus merata la sikit. Yang jadi masalah ialah bila tidak ada clear record pasal ni, sebab flow tu laju dan masing-masing pun sama-sama busy. 

So lepas fikir panjang, aku rasa its time to move on. 

Tak senang weh nak start over. Cuma Alhamdulillah aku ada LA yang quite boleh harap jugak, so aku tak perlu fokus admin sangat sebab dia pun boleh fikir jugak so takdelah menyusahkan aku sorang-sorang. So here I am, fighting all might untuk keep on going. Lawan malas, lawan stress, lawan takdak duit, lawan tak cukup kelengkapan. Lawan lawan. 

Aku start buat kerja bukak firm 0417 setelkan semua paperwork blabla, submit itu ini - officially masa cuti Hari Buruh tu aku last day kat office lama. and pufff no more duit masuk hujung bulan. no more enjoy etc. Dan aku perasan masalah menjadi bos sendiri ialah self-motivation.  

Dia ada timing kau barai teruk bang. Kiri kanan kena libas. Balik office terbongkang je lah nak pick up balik semangat kau. Ada tu jenuh jugak nak kena kutip hati sekeping-keping yang hancur. Being tough, is not an option anymore. So nak taknak its the only choice yang kau ada.

Malas adalah masalah terbesar. Sebab kita jadi bos dah. So takde orang yang boleh marah kau pun if kau taknak buat apa-apa. Tapi tulah, kerja jadi makin tertunggak. Dilema weh. 

So salute untuk mereka yang dah berjaya melepasi fasa ini, dan membolehkan office dia auto run sekarang. Aku target dalam tempoh 5 tahun, aku dah taknak fikir office dah, aku nak fikir perform je. 

Semoga terus dituntunkan niat untuk menggapai syurga, dengan perjuangan di jalan ini. 

Ya Allah, bantulah. 

Peguam Jalanan.
210319 Office NAIZ KP2.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...