insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Monday, November 29, 2010

Allah sebaik2 perancang.

Bismillah walhamdulillah.


Tik tok tik tok.
jam terus berdetik.
waktu mula pergi.
masa makin sikit bersisa untuk saya.
terbengkalaikah perancangan saya?

manusia merancang. Allah merancang. dan Allahlah sebaik2 perancang.

berdebar. takut.
apa yang saya usaha sia2 k?
apa yang saya buat x bermakna k?

*yaAllah*

saya takut apa yang saya nk n saya rasa saya perlu.
saya tak dapat.
saya takut dengan penerimaan orang.
saya resah dengan apa yang akan berlaku nanti.

betul. indeed, sangat betul.
yg bila Allah x bagi kita something, Dia akan ganti dengan something yg lebih baik.
yg bukan pandangan orang yang patut saya utamakan.

TAPI.
sbb saya sangatlah biasa.
saya lemah sangat.
saya takut saya kecewa.
n kekecewaan 2 akan buatkan saya lebih jauh.

saya dah usaha.
sekurang2nya untuk part saya.
saya dah buat part saya.
semampu mungkin.
sehabis baik,

macamane kalau hasilnya x seperti yang saya nak?

dan dalam Islam.
bukan semua benda bersandarkan kepada logik akal semata2.
tak semestinya ko buat semua resepi dia.
ko akan dapat hasil dia.
sebab Allah adalah Kuasa Mutlak.

logik sgt k bila Rasulullah khabarkan kt masy,
yg baginda bergerak dr Mekah k Madinah n naik k langit.
dalam masa 1 malam?

*dop dang nok mikir kan?*

tp itulah bukti kekuasaan Allah.
bukan semua benda yang kita buat ikut cara dia.
akan jadi macam kita nak.
ingat tu izzat.

*blek pd mood td. gusar lg*

saya da buat sume perancangan.
dan bersiap sekadar saya.
sebatas kemampuan saya.
dan masih takut2 mengimpikan hasilnya.

izzat. ko banyak sangat fikir nih!

maka apakah kamu mengira kamu sudah beriman sedangkan kamu tidak diuji?

Allah xkan zalimi saya.
Allah xkan zalimi saya.
Allah xkan zalimi saya.

Jangan kecewakan saya Ya Allah.
Ku serahkan segalanya kepada Engkau.

May Allah bless. wallahua'lam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...