insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Tuesday, November 23, 2010

makcik. saya nak cakap sikit ni.


Bismillah walhamdulillah.


KUALA LUMPUR 22 Mac - Kementerian Pelajaran disaran memasukkan pendidikan seks dalam kurikulum pembelajaran di sekolah ekoran peningkatan kes buang bayi dan pelbagai gejala sosial di kalangan remaja.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, maklum balas diterima kementeriannya menunjukkan masih ada remaja yang tidak memahami implikasi yang mungkin berlaku jika mereka melakukan hubungan seks di luar nikah.

"Kita anggap rakyat di negara ini terpelajar dan serba tahu tetapi maklum balas diterima kementerian membuktikan masih ada anak muda terutama wanita yang tidak tahu mereka boleh mengandung dan akan berhadapan pelbagai implikasi jika melakukan hubungan intim.

"Disebabkan itu, kita minta Kementerian Pelajaran menimbangkan perkara ini. Kita tidak boleh menyapu isu ini di bawah karpet dan perlu menghadapinya sebaik mungkin.

"Kita perlu berani memberi pendidikan tentang implikasi dari sudut sains dalam kurikulum sekolah mengenai apa akan berlaku jika mereka melakukan hubungan intim," katanya ketika ditemu bual pada program Soal Jawab yang disiarkan secara langsung menerusi TV3 malam ini.

*tamat berita*

Kadang-kadang kita rasa kita bijak sangat. Sampai semua persoalan kita nak rungkai. Walaupun solusi kepada permasalahan tu jelas tersedia. Tapi kita buta.Undang-undang yang kita cipta, kita anggap power sangat kalau nak dibandingkan dengan hukum Allah.

Makcik. makcik nak tiru penyelesaian yang barat guna tu k? Kat US. Bagi mengelakkan berleluasanya masalah pembuangan bayi, maka dimasukkan dalam silibus sekolah2 mengenai pendidikan seks. Makcik nak tiru diorang kn? Konon2 nak nampak moden sangat lah kan?

Makcik. orang2 kafir 2 bukan nak halang masyarakat berzina. So, pembolehubah dimanipulasi diorang bertetapan dengan apa yang diorang sandarkan untuk bertindakbalas. Tapi makcik. Kita orang Islam. majoriti rakyat Malaysia adalah penganut Islam. Zina tu haram makcik. Dosa besar kalau orang buat. Saya nak tanya ni. Makcik jawab betul2 ea. Apasal nak guna sangat undang2 kafir bingai 2? kenapa xnak ikot undang2 Islam?

*tarik nafas dalam2*

Tinggi harapan saya, agar makcik memberi penekanan khusus kepada penerapan Islam kepada anak2 muda Malaysia. Kuat-kuasakan pahala-dosa dalam sistem kehidupan kita. ingatkan masyarakat tentang hidup ni bukan hanya untuk dunia semata2. Bukannya ajar diorang berzina guna langkah pencegahan kehamilan. Boleh makcik kan?
Saya percaya makcik ni bijak. Sebab 2 makcik dapat jadi menteri kan?

Tapi, sebelum tu, boleh x makcik pakai tudung elok2 dulu. *sigh*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...