insyaAllah. bersama kita berkongsi ilmu ;)

Monday, June 28, 2010

doa utkmu sahabat =)

Bismillah walhamdulillah..


Segala puja dan puji itu hanya milikmu wahai Tuhan penentu segala takdir. Selawat dan salam buat Rasul junjungan petunjuk sepanjang zaman, Nabi Muhammad s.a.w dan ahli keluarga serta para sahabatnya yang umpama bintang-bintang bergemerlapan.

Ya Allah… Dalam perjalanan kehidupan ini telah Engkau jadikan bagiku anugerah teman2. Sedangkan ia adalah diluar jangkaan dan sangkaan hambaMu ini. Aku tetapkan baginya satu peraturan yang hanya Allah yang akan menentukan segalanya.

Ya Allah… Ampunilah daku dan sahabat2ku dan masukkanlah kami kedalam rahmatMu kerna Engkau adalah Tuhan yang maha penyayang. Ya Allah… Jangan Engkau tinggalkan untuk kami suatu dosa melainkan telah Engkau ampunkan. Dan tiada suatu aib, melainkan telah Engkau tutupikan. Tiada suatu duka melainkan telah Engkau hilangkan. Tiada suatu hutang melainkan telah Engkau bayarkan. Tiada suatu kesakitan melainkan telah Engkau sembuhkan. Tiada suatu hajatnya dari keperluan dunia dan akhiratnya yang telah Engkau redhai dan tepat untuknya melainkan telah Engkau tunaikan segalanya bagi kami wahai Tuhan yang Maha Penyayang.

Ya Allah…
Lindungilah diriku dan sahabat2ku dari hilangnya nikmatMu dan berubahnya kesejahteraanMu dan mendadaknya seksaMu dan pelbagai macam murkaMu. Ya Allah… Sungguhnya aku bermohon kepadaMu tabahkanlah kami dalam menghadapi segala urusan dan kekuatan dalam menerima petunjukMu.

Ya Allah… Kurniakanlah kepada kami jiwa ketaqwaan dan sucikanlah. Engkaulah sebaik-baik yang mensucikannya.Ya Allah,sesungguhnya Engkau mengetahui apa yang kami rahsiakan dan apa yang kami perlihatkan, maka ampunkanlah kealpaan dan kelalaian kami. Dan Engkau mengetahui segala hajat, maka kabulkanlah permohonan kami. Ya Allah, aku bermohon kepadaMu keimanan yang selalu mendampingi hati kami, dan keyakinan yang kuat sehingga kami mengerti bahawasanya tidak akan menimpa diri kami kecuali apa yang telah Engkau tentukan dan bahawasanya apa sahaja yang telah menimpa kami bukanlah semata-mata yang melemahkan kami..

Ya Allah… Aku bermohon baginya kepadaMu iman buat kami mencari kebenaran. Cahaya yang akan kami jadikan buat panduan di jalanan perjuangan. Ya Allah…jadikanlah kami cinta kepadaMu dengan hati seluruhnya dan rela kepadaMu dengan segala kemampuan diri seluruhnya. Ya Allah… jadikanlah segenap amal perbuatan kami seluruhnya hanyalah untuk mencari keredhaanMu.

Ya Allah… Cukuplah diriMu bagiku, tiada Tuhan selain Engkau. Hanya kepadaMu aku bertawakal. Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki arasy yang agung..

Duhai teman, aku merindui mu..

1 comment:

Daniel said...

*Ya Allah, aku bermohon kepadaMu keimanan yang selalu mendampingi hati kami, dan keyakinan yang kuat sehingga kami mengerti bahawasanya tidak akan menimpa diri kami kecuali apa yang telah Engkau tentukan dan bahawasanya apa sahaja yang telah menimpa kami bukanlah semata-mata yang melemahkan kami*

terima kasih ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...